Köpvillkor

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Vi erbjuder betalsättet faktura. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Tunnablålinjen AB förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

Övriga etalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Vi använder Payson AB betalningar över nätet. Payson är ett av Sveriges ledande företag när det gäller säkra internetbetalningar. Payson samarbetar med Visa/Mastercard och internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. För information besök Payson på www.payson.se eller ring dem på Telefon: 08-728 93 50.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som Ni har angivit i era kunduppgifter. Denna e-postadress används även vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.  Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas,

När du utnyttjat din ångerrätt  är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service
Alla varor som säljs på denna webbplats omfattas av en garanti på ett år från tillverkaren. Alla varor omfattas dessutom av konsumentköpslagen och alla ärenden kommer hanteras för att följa den lagen.

Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 199:-

Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Försäljning till minderåriga
Köp från personer ej fyllda 18 år godkänns ej utan målsmans tillstånd. 

Nöjd kund garanti
Vår ambition är att ni som kunder ska vara nöjda. Är ni missnöjda med någon av våra produkter ber vi er kontakta oss för en lösning som passar er bäst. Maila oss på info@thinblueline och bifoga ordernr samt vad ni är missnöjda med så hjälper vi er.